Debra Franses Bean voor de kunst geboren

Debra Franses Bean werd geboren in 1967 in Londen, studeerde Politiek en Economie en volgde aanvankelijk een carrière in de reclame. Ze heeft gewoond en gewerkt in New York en Londen, waar ze nu is gevestigd. Haar kunsttassen zijn tentoongesteld in galerijen over de hele wereld en ze neemt ook privécommissies op zich. In 2015 creëerde ze werken voor het Coca Cola-museum om het 100 jarig bestaan van het iconische colaflessenontwerp te vieren en haar werken werden naast stukken van Debra’s eigen persoonlijke kunsthelden getoond.
Debra is een van de geselecteerde kunstenaars voor Masterpieces waar Cobra Art mee werkt.

Debra bied je een kijkje in haar ziel

Debra beschrijft de Artbags als een venster naar haar ziel en het was tijdens het studeren aan Central St Martins School of Art (2002-2005) dat het idee voor deze eerste tas geboren werd. Debra nam een ​​prachtige handtas van een top couture-huis en bewerkte deze in een siliconen mal voor gieten. De eerste tas had een zware witte pleister, maar haar volgende tas, Catch, was gegoten in hars en had een goudvis in een tank met water, gemonteerd op een sokkel. Haar eerste werken waren zeer autobiografisch omdat ze door deze tassen visualiseerden hoe ze zich voelde over verschillende perioden van haar leven. Hoewel deze focus in de loop van de tijd is verschoven, erkent Debra dat elke tas een destillatie is van wie ze heeft ontmoet, waar ze is geweest en wat ze heeft gezien in de wereld. Zoals Debra uitlegt: ‘… alle interacties laten een spoor achter in mij dat mijn werk inspireert’. Elke Artbag heeft een titel en deze zijn even intrigerend: van een enkel, pittig woord tot slimme, tot nadenken stemmende uitspraken die de Artbag omschrijven en definiëren.

Debra Frances Bean kopen bij Cobra Art

Als een van de kunstenaars die Cobra Art samenwerkt, heeft Debra Franses Bean vele prachtige kunstwerken geleverd. Debra verkent ideeën die zijn gericht op consumptie en massaproductie en erkent de complexe relatie die we hebben met materiële objecten als consumeerbare goederen. Met hun kitscherige elementen zijn deze werken een duidelijke knipoog naar popart, maar ze verwijzen ook naar ons hedendaagse digitale tijdperk. Objecten overspannen het lage en hoge niveau van comfort, prestige en stijl. Het proces van epoxy resulteert in een visueel verhoogde presentatie van de gekozen items, waarbij het anticiperen op hun consumptie voor altijd wordt opgeschort in de tijd en nooit zal worden gerealiseerd.